Search
Nastavení
Vyhledávat pouze přesnou shodu
Adeon_20_let_vyroci
» Reference » Spolupráce Adeon CZ a ALTECH: Efektivní správa a automatizace dokumentace s Vaultem

Případová studie:

Spolupráce Adeon CZ a ALTECH: Efektivní správa a automatizace dokumentace s Vaultem

Inovace v Praxi: Jak Adeon CZ Optimalizoval Procesy ALTECH pomocí Autodesk Vault Professional

Základní informace

Zákazník:
ALTECH, spol. s r. o.
Nabízí kompletní řešení bezbariérového přístupu. Šikmé zvedací i svislé zdvihací schodišťové plošiny pro imobilní, schodišťové sedačky pro hůře chodící a seniory, nájezdové rampy pro vozíčkáře i kočárky, stropní zvedací systémy vhodné pro domácí i profesionální využití. Dále pak schodolezy, bazénové zvedáky a také plošiny pro letadlové schody.
Náš úkol:
Standardizovat a kategorizovat data pro usnadnění jejich opětovného využití z předchozích projektů. Zefektivnili jsme procesy automatizací opakovaných činností a odstraněním manuálního přepisování dat, zároveň jsme implementovali systém s řízenou revizí dokumentů pro zajištění platnosti výkresů. Navíc jsme vyvinuli programové řešení pro rychlejší návrh schodišťových plošin a sedaček na míru pro konkrétní prostory zákazníků Altech.
Výsledek:
Zavedení správy dokumentace s řízeným životním cyklem dokumentu na řešení Vault Professional, automatizace rutinních operací s výrazným zkrácením doby potřebné na jejich provedení, eliminace chyb. Zároveň se nám společně podařilo vyvinout řešení pro automatizace návrhu schodišťových drah, na základě vstupních dat z reálných zástaveb (zaměření schodiště pro montáž dráhy).
Realizace:
2023

Související nástroje

AutoCAD One

AutoCAD

Světově nejznámější a nejvyužívanější program pro přesné rýsování ve 2D prostředí.

Autodesk Inventor

Inventor

Profesionální 3D CAD aplikace pro digitální navrhování, konstruování a prototypování.

Autodesk Vault

Autodesk Vault

PDM systém pro správy 2D i 3D dokumentace konstrukčních týmů a navazující procesy.

Product Design & Manufacturing Collection

PDM Collection

Kolekce programů od společnosti Autodesk, primárně určeny pro strojírenský návrh.

O společnosti 

ALTECH, největší český výrobce kompenzačních zařízení s více než 30-letou tradicí výroby z Moravy, nabízí kvalitní a pokrokové řešení pro překonávání bariér jak v soukromém, tak komerčním sektoru. Široká škála produktů vysokého dílenského zpracování zahrnuje výrobu šikmých zvedacích schodišťových plošin, svislých zdvihacích schodišťových plošin – tzv. domácích výtahů, schodišťových sedaček pro hůře chodící a seniory, nájezdových ramp, bazénových zvedáků a stejně tak dovoz a prodej schodolezů a stropních zvedacích systémů od špičkových světových výrobců.

Vlastními kapacitami si řeší jak samotný vývoj, návrh a výrobu. Disponují technologiemi pro 3D tisk, 3D skenování, frézování a soustružení, svařovaní, pálení laserem, pískování, lakování, tvarování a ohýbání profilů.

Správa dat díky Autodesk Vault Professional

PDM systém pro správu dat v základu umožňuje pracovat v týmu lidí, kde si navzájem nepřepisují soubory a velmi rychle vyhledávají potřebná data v celé databázi, eviduje verze souborů a umožňuje efektivní kopírování dat. Řešení běží na serveru (i virtuálním či cloudovém) a v závislosti na zvolené verzi tohoto programu se Vault dělí na Vault Basic (zdarma k Inventoru) a pokročilejší verzi Professional. Kromě těchto verzí se používá ještě Vault Office klient, primárně určený pro spotřebitele dokumentace (obchod, nákup, výroba, management). Pokročilejší verze tohoto řešení dokáže řídit kromě verzí i revize, číslování, položky, generovat kusovníky, hromadný tisk, soupisky materiálu, komunikovat s ERP systémem, internetovým prohlížečem a také řídit životní cyklus dat.

Plán nasazení

Zásadním krokem je rozhodnutí vedení společnosti začít s pokročilejší správou technické a doprovodné dokumentace. Je to začátek cesty při které se společně podíváme na celkový proces tvorby a distribuce dokumentace napříč společností s důrazem na efektivnější práci s daty a eliminací neproduktivních (opakovaných) činností. Na úplném začátku firma dostane zpracovanou indikativní nabídku (hrubá analýza) včetně návratnosti investice a je na ní, zda se rozhodne jít cestou inovace. Následuje detailní analýza firemních procesů - několik sezení se všemi zapojenými zástupci oddělení ve firmě. Jakmile přesně analyzujeme vaše potřeby, můžeme začít připravovat programovou podporu, která pomáhá automatizovat rutinní činnosti. Ve stejném čase začíná konfigurace a instalace serveru. Jakmile je to možné, spouští se testovací provoz, kde se dolaďují procesní toky.

Implementace řešení a výsledek

Řešení zde mělo dvě hlavní oblasti, které jsme připravovali v jednotlivých etapách s jejich následným propojením:

  • Programová podpora pro automatizovaný návrh drah schodišťových plošin a sedaček v prostředí Autodesk AutoCAD
  • Vybudování řízeného archivu technické a doprovodné dokumentace Vault Professional s obousměrným komunikačním můstkem na informační a výrobní systém

Stanovení cílů a požadovaných přínosů je na počátku projektu výsledkem společné práce. Potřebujeme společně zmapovat jak probíhá práce s daty a kde vidí klíčový uživatelé nejužší místa při vzniku a oběhu dokumentů. Díky zákaznické znalosti interních procesů a naší zkušenosti z implementace předchozích projektů jsme schopni navrhnout optimální řešení a doporučit takové změny, které vedou k plnému využití potenciálu řešení. Zvláštní pozornost při implementaci řešení věnujeme rutinním opakovaným činnostem, které jsou jednak náročné na čas a dávají prostor pro vznik chyb. Nezbytnou součástí našeho řešení je vybudování kontrolních mechanismů, které budou data chránit před nestandardními postupy práce.

Věříme, že řešení které se nám společně s kolegy ze společnosti Altech podařilo vybudovat, jim pomáhá v jejich každodenní práci a naše spolupráce je pro ně přínosná. Důkazem pro nás je i ta skutečnost, že se řešení neustále na základě požadavků od zákazníka rozšiřuje a roste, stejně jako roste společnost Altech. A to je pro nás motivace pro budování dalších podobných řešení a jejich neustálé zlepšování.

blank
„ Každé takto rozsáhlé řešení potřebuje určitý čas na usazení a doladění a nyní můžu říct, že jsme již počáteční nedokonalosti společně s Adeonem odladili a řešení se pro nás stalo nepostradatelným nástrojem při práci s velkým objemem konstrukčních dat, který v naší společnosti vzniká“
Ing. Pavel Ondrašík
technický ředitel ve společnosti ALTECH, spol. s r. o.

Vyzkoušejte si nástroj Inventor na 30 dní zdarma

Při realizaci používáme nástroj Inventor. Vyzkoušejte si parametrické 3D modelování a kreslení prvků bezplatně na 30 dní ve zkušební verzi.

Stáhnout zdarma
Autodesk Inventor

Související služby a řešení

Adeon-CAD-strojirenstvi-500

Strojírenství

Programové CAD řešení pro strojírenský design, konstruování a přípravu výroby.

Implementace a konzultace řešení pro strojírenství

Implementace a konzultace

Pomůžeme efektivně nasadit řešení na základě analýzy k optimalizaci procesů.

PDM a PLM služby

PDM a PLM

Implementujeme a pomáháme zákazníkům s procesy správy dat a životního cyklu výrobku.

Znalostní audit

Znalostní audit

Pomůžeme vám zjistit úroveň produktových a procesních znalostí vašich zaměstnanců.

Další případové studie »

blank
2020
Strojírenství
Zvýšení efektivity práce a zavedení PDM systému a automatizace v ICE Industrial Services.
blank
2016
Strojírenství
Výrazná úspora času a techniky a odbourání ručního přepisování údajů z CADu do ERP.
blank
2016
Strojírenství
Znalostní a technologický audit může znamenat zvýšení produktivity práce v konstrukci o více jak 37 %.
blank
2006
Strojírenství
Výhody implementovaného řešení Autodesk Inventor v konstrukcia výrobě do společnosti ZAMET.

Nechte si od nás nezávazně poradit

S radostí vám připravíme specifickou nabídku, ať už potřebujete pomoci v oblasti BIM, CAM, CAD, 3D tisku, IT, konstrukčních prací, nebo s nákupem hardwaru či softwaru.

Nezávazně poptat pomoc

© Adeon CZ s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram